Trainingsschema

Schema - februari 2023

Afwisselende trainingen maken van jou een betere LOPER!

Het maandelijkse trainingsschema wordt met veel zorg samengesteld door onze trainingscoördinator. Het schema is erop gericht om je afwisselende trainingen aan te bieden waarmee jij op jouw eigen niveau het maximale uit je ontwikkeling als hardloper kan halen. De trainer kent jou als LOPER en zal tijdens de training dan ook rekening houden met jouw persoonlijke doelen.

Door regelmatige meetmomenten kunnen we maatwerk van je trainingsschema maken!

Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen kunnen we een schema op maat voor je maken waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Interesse? Vraag je trainer!

Dag Datum Maand Thema Kern Pauze Omvang Intensiteit Bijzonderheden
Wo/Do 25/26 jan 4x 3min 8x 1min 2 min, seriepauze 3 min +/- 45 min wisselend
Za/Zo 28/29 jan Kniehef 10x 1 min + 10x 30 sec 2 min(w-d-w) +/- 55 min intensief
Ma/Di 30/31 jan 4x 1000 meter + 5x 200 meter 2 min (w-d-w) 7,5 km extensief
Wo/Do 1/2 feb 6 x 800 meter 400 meter (w-d-w) 7 - 8 km extensief
Za/Zo 4/5 feb Romprotatie 1-2-3-4-5-(6)-5-4-3-2-1 2 min (w-d-w) 50 min extensief
Ma/Di 6/7 feb 8 x 3 min 3 min (w-d-w) 48 min extensief
Wo/Do 8/9 feb 10x 2 min 2 min(w-d-w) +/- 40 min extensief
Za/Zo 11/12 feb Pasfrequentie 6-1-5-1-4-1-3-1-2-1 1-2-1-2-1-2-1-2-1-2 min 40 min intensief
Ma/Di 13/14 feb 4 x 800 meter, 600 meter, 400 meter, 200 meter 2 min (w-d-w) 7 - 8 km extensief
Wo/Do 15/16 feb 4x 400 meter, 4x 300 meter, 6x 200 meter 400 / 300 / 200 meter >7 km extensief
Za/Zo 18/19 feb Voetplaatsing WDL, elke 5 min 30 sec versnellen (60-90 min) nvt >8km extensief Zaterdag, gezamelijke training Zevenaar
Ma/Di 20/21 feb 6x 400 meter en 6 x 200 meter 400 meter / 200 meter ( w-d-w) 7 km extensief
Wo/Do 22/23 feb 1000-500-1000-500-1000-500 meter 500 meter (w-d-w) 7,5 km extensief
Za/Zo 25/26 feb Rompstabiliteit 15x 1 min 2 min (w-d-w) 45 min extensief
Ma/Di 27/28 feb 8-7-6-5-4-3-2-1 min 2 min (w-d-w) +/- 8 km extensief
Wo/Do 1/2 maa 12x 300 meter 300 meter (w-d-w) +/- 7 km extensief
Op zaterdag 18 februari is er een gezamenlijke training in Zevenaar. Trainingen op de overige locaties komen te vervallen, meer informatie in de nieuwsbrief.