Trainingsschema

Schema - juni 2022

Afwisselende trainingen maken van jou een betere LOPER!

Het maandelijkse trainingsschema wordt met veel zorg samengesteld door onze trainingscoördinator. Het schema is erop gericht om je afwisselende trainingen aan te bieden waarmee jij op jouw eigen niveau het maximale uit je ontwikkeling als hardloper kan halen. De trainer kent jou als LOPER en zal tijdens de training dan ook rekening houden met jouw persoonlijke doelen.

Door regelmatige meetmomenten kunnen we maatwerk van je trainingsschema maken!

Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen kunnen we een schema op maat voor je maken waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Interesse? Vraag je trainer!

Dag Maand Thema Kern Pauze Omvang Intensiteit Bijzonderheden
Za/Zo 28/29 Mei Heup hoog 6x 1 min en 8x 30 sec heuvelop zelfde stuk terug wandelen ntb intensief
Ma/Di 30/31 Mei 12x 300 meter 300 meter (w-d-w) ca 7 km extensief
Wo/Do 1/2 Juni 10 x 2 min 2 min (w-d-w) +/- 40 min extensief
Za/Zo 4/5 Juni Kniehef WDL, elke 5 min 30 sec versnellen (60-90 min) nvt >8km extensief Eerste Pinksterdag geen training
Ma/Di 6/7 Juni 6 x 5 min 3 min 48 min extensief Tweede Pinksterdag geen training
Wo/Do 8/9 Juni 15x 1 min 2 min (w-d-w) 45 min extensief
Za/Zo 11/12 Juni Kracht 4x 3 min / 5x 1 min / 3x 3 min / 5x 30 sec 1 min/2 min/1 min/2 min 60 min intensief
Ma/Di 13/14 Juni 12x 300 meter 300 meter (w-d-w) +/- 7 km extensief
Wo/Do 15/16 Juni 3x 800 / 4x 600 / 5x 400 meter 2 min (w-d-w) +/- 8km extensief
Za/Zo 18/19 Juni Pasfrequentie 6-1-5-1-4-1-3-1-2-1 1-2-1-2-1-2-1-2-1-2 min 40 min intensief 1 min in D3 rest D1
Ma/Di 20/21 Juni 4 x 1500 meter 500 meter (w-d-w) >8 km extensief
Wo/Do 22/23 Juni 1-2-3-4-5-(6)-5-4-3-2-1 2 min (w-d-w) 50 min extensief
Za/Zo 25/26 Juni Reactiviteit 5 x 5 min + 5x 1 min 3 min (w-d-w) 45 min extensief
Ma/Di 27/28 Juni 8-7-6-5-4-3-2-1 min 2 min (w-d-w) +/- 8 km extensief
Wo/Do 29/30 Juni Fartlek (vaartspel met heuvels) ntb +/- 45 min wisselend
Za/Zo 2/3 Juli Rompstabiliteit 10 x 400 meter 200 meter 6 km intensief
D1 = praten is makkelijk
D2 = praten gaat nog net
D3 = alleen nog ja of nee