Trainingsschema

Schema - oktober 2022

Afwisselende trainingen maken van jou een betere LOPER!

Het maandelijkse trainingsschema wordt met veel zorg samengesteld door onze trainingscoördinator. Het schema is erop gericht om je afwisselende trainingen aan te bieden waarmee jij op jouw eigen niveau het maximale uit je ontwikkeling als hardloper kan halen. De trainer kent jou als LOPER en zal tijdens de training dan ook rekening houden met jouw persoonlijke doelen.

Door regelmatige meetmomenten kunnen we maatwerk van je trainingsschema maken!

Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen kunnen we een schema op maat voor je maken waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Interesse? Vraag je trainer!

Dag Datum Maand Thema Kern Pauze Omvang Intensiteit Bijzonderheden
Wo/Do 28/29 sep ins&outs 6 tot 8 x 4 min(30-30sec) 2 min (w-d-w) >6 km intensief
Za/Zo 1/2 okt Kniehef 1-2-3-4-5-(6)-5-4-3-2-1 2 min (w-d-w) 50 min extensief Zaterdag geen training ivm Lopers dag
Ma/Di 3/4 okt 6 x 800 meter 400 meter (w-d-w) 7 - 8 km extensief
Wo/Do 5/6 okt 8-7-6-5-4-3-2-1 min 2 min (w-d-w) +/- 8 km extensief
Za/Zo 8/9 okt Kracht 3x (6x 8 seconden) heuvel sprint terug wandelen pauze serie pauze 5 min 40 min intensief
Ma/Di 10/11 okt 15x 1 min 2 min (w-d-w) 45 min extensief
Wo/Do 12/13 okt 3x 800 / 4x 600 / 5x 400 meter 2 min (w-d-w) +/- 8km extensief
Za/Zo 15/16 okt Pasfrequentie 10x 2 min 2 min(w-d-w) +/- 40 min extensief
Ma/Di 17/18 okt 4x 400 meter, 4x 300 meter, 4x 200 meter 400 / 300 / 200 meter >7 km extensief
Wo/Do 19/20 okt 6 x 5 min 3 min 48 min extensief
Za/Zo 22/23 okt Reactiviteit Downhilltraining 10 x 1 min heuvel af heuvel op (w-d-w) +/- 4 km intensief
Ma/Di 24/25 okt 10 x 400 meter 200 meter 6 km intensief
Wo/Do 26/27 okt 5-4-3-2-1-2-3-4-5 min 2 min (w-d-w) +/- 45 min extensief
Za/Zo 29/30 okt Romprotatie Fartlek (vaartspel met heuvels) ntb +/- 45 min wisselend
Ma/Di 31/1 okt/nov 7x 600 meter 300 meter (w-d-w) +/- 7 km extensief