Onze manier van trainen

Trainen bij DE LOPER is bedoeld voor lopers van elk niveau. Leeftijd, ervaring, belastbaarheid en persoonlijke doelstelling maken het dat iedere loper uniek is, weliswaar met één gemeenschappelijk doel: genieten van hardlopen of Sportief Wandelen. Het genieten proberen we als een rode draad in iedere training te verweven.

We verzamelen op zeer uiteenlopende locaties, van sporthal tot scoutinggebouw en van voetbalkantine tot en met het clubhuis van de plaatselijke Sterrenwacht. Bij de meeste locaties zijn geen kleedruimtes, wel sanitaire voorzieningen en een mogelijkheid om sleutels etc. achter te laten. De training begint op de afgesproken tijd.

Iedere training duurt ongeveer anderhalf uur (wandeltraining één uur) en bestaat uit:

–          inlopen
–          losmakende oefeningen
–          loopscholing (techniektraining)
–          de kern van de training (om techniek en uithoudingsvermogen te verbeteren)
–          cooling down
–          afsluiting met (gratis) koffie en thee.

ZomerMaandagAvondLoop (ZMAL)

In de zomermaanden, eind mei tot begin september, lopen we iedere maandagavond op uitnodiging van een van de leden een mooie route van ongeveer een uur. Ook deze loop is bedoeld voor hardlopers van alle niveaus. De ene keer crossen we dwars over de Posbank, een andere keer struinen we door de uiterwaarden in de buurt van Tolkamer; soms combineren we de te lopen route met het parcours van een wedstrijd die we gezamenlijk willen bezoeken. Er is altijd de keuze tussen een langere of een kortere route. Verzamelen doen we bij de gastheer of gastvrouw thuis of bij een lokale horecagelegenheid in de buurt, waar we na afloop samen nagenieten van een kop koffie of thee.

Parcoursverkenningen

Sommige wedstrijden krijgen een extra accent vanuit DE LOPER, bijvoorbeeld doordat de trainers een verkenningsloop van het wedstrijdparcours organiseren, maar ook begeleiding op de wedstrijddag zelf. Soms zorgen we ook voor een exclusieve ontvangstruimte in de buurt van de start en finish, waar je je spullen kan neerleggen en waar je je kan voorbereiden op de wedstrijd. Dit doen we bijvoorbeeld voor de Bridge to Bridge Loop, de Posbankloop, Zevenheuvelenloop en Montferland Run.